پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204766
گل آلود شدن آبشار پيرغار
تاریخ انتشار : 1395/01/26 17:50:53
نمایش : 1149
بارندگي هايي که در روزهاي اخير صورت گرفته باعث گل آلود شدن ابشار پيرغار در روستاي ده چشمه شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار آبشار پيرغار در مجموعه گردشگري پيرغار روستاي ده ‌چشمه شهرستان فارسان قرار دارد. اين آبشار از بالاي کوه پيرغار به پايين سرازير شده و يکي از زيباترين مکان‌هاي طبيعي استان چهارمحال و بختياري مي‌باشد.

در فصل زمستان سرماي بسيار زيادي اين منطقه را فرامي‌گيرد و موجب يخ‌زدگي آبشار مي‌شود، اما با اين وجود به دليل برخورداري اين منطقه از جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي، مورد بازديد علاقمندان بسياري مي‌باشد.

در مجاورت اين آبشار کتيبه‌هايي ديده مي‌شوند که جزو بي‌نظيرترين آثار مکتوب از حمله بختياري‌ها به تهران در زمان مشروطه مي‌باشند. اين سنگ‌نوشته‌ها به شرح فعاليت‌هاي مجاهدين چهارمحال و بختياري براي مبارزه با استبداد محمدعلي شاه قاجار پرداخته است. کتيبه‌ها به فرمان حاج خسروخان سردار ظفر بختياري، حاج علي قلي خان سردار اسعد دوم بختياري و جعفرقلي خان سردار اسعد سوم بختياري ايجاد شده‌اند.

آبي که از آبشار پيرغار جاري مي‌شود، از کنار روستاي ده چشمه گذشته و کشتزارهاي بسياري را سيراب مي‌نمايد. اين آبشار در سال‌هاي پربارش بيش از دو ماه (از اواسط اسفند تا اواخر ارديبهشت) آبدهي دارد اما در سال‌هاي خشکسالي، ميزان آبدهي آن به يک ماه کاهش مي‌يابد.


 

آبشار پيرغار

آبشار پيرغار

آبشار پيرغار

آبشار پيرغار

آبشار پيرغار

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html